Sonček je in mi smo skuštrani

Zakaj so križarjenja idealne počitnice za družine

Kako nestrpno družine čakamo prav vsake počitnice, verjetno ni potrebno posebej razlagati. Mi se včasih odpeljemo na izlet s kolesi, včasih z avtomobilom, peljali smo se že z vlakom in na počitnice odleteli z letalom. Vsak starš ve, kakšno veselje je, ko se družina odpravi na počitnice. In kako lepo je preživeti čas skupaj.

Lanskega septembra sva z možem za prvi šolski dan presenetila najine nadobudneže in jih odpeljala na izlet v Koper. Že od daleč smo videli v pristanišču zasidrano velikansko ladjo in kar naenkrat so otroci pozabili na sladoled in naju začeli vleči proti ladji. Takole na daleč je bila res veličastna, bela in bleščeča z nešteto okenci. Šteli smo nadstropja in opazovali vrvež okoli nje. Bilo je kot mesto v malem, vsi so bili v gibanju, avtobusi so čakali pred ladjo, da goste odpeljejo na izlete, delavci so na ladjo nosili zaboje svežega sadja in zelenjave, nekateri potniki pa so nam mahali s palube.

»Mami, oči, mi bi tudi šli na ladjo. Prosim, prosim, samo enkrat, poglej kako je velika, pa koliko oken imajo«, ni bilo ne konca ne kraja prošenj in vzklikov navdušenja.

Sama imam bolj blede in neudobne spomine na vožnjo z ladjo, saj sem se prvič in zadnjič z njo peljala na maturantski izlet in nikoli ne bom pozabila neudobnega nočnega spanca na palubi, drenjanja za jutranjo kavo za pultom in malih umazanih sanitarij, da umivanja sploh ne omenjam. To so moji edini spomini na vožnjo z ladjo in čeprav sem se potem še sem ter tja peljala na kakšne panoramske vožnje v Benetkah ali po Ljubljanici, me ladje niso mikale.

Vem pa, da si je križarjenja vedno tiho želel tudi mož in sedaj sem bila kar naenkrat v manjšini. »Kaj če bi si letos za jesenske počitnice privoščili kakšno krajše križarjenje, to bodo lepe kratke počitnice na morju?«, mi je zvečer omenil mož, ko sva s kozarčkom vina obsedela pred televizorjem. In še dodal: »Vse bom uredil jaz«.

»No, to pa je razvajanje«, sem pomislila in mu z vzdihom prepustila organizacijo.

Že naslednji dan se je vrnil v ponudbo, ki so mu jo pripravili v poslovalnici. Še mene so presenetile ugodnosti, in ko sva na koncu vse preštela in seštela, je bilo križarjenje tudi cenovno zelo sprejemljivo. »Saj to je skoraj »all inclusive« ponudba«, sem pomislila, ko sem prebrala, kaj vse je vključeno. Enotedensko križarjenje, postajalo mi je všeč. A moj največji pomislek je bil, kaj bodo počeli otroci ves dan na ladji. Zelo so namreč živahni in raziskovalni, na telefon in tablico pa lahko gledajo tudi doma. Pa seveda, kako jih bomo nahranili, če se samo spomnim hladilnika doma, ki je stalno prazen, čeprav delamo stalne zaloge hrane. In vprašanje, ali bomo sploh kaj videli, če bomo pa križarili po morju. In kaj, če pade kdo v morje ? Bo lahko priplaval za nami ? Saj veste, sem le tipična slovenska mama.

A vsi moji pomisleki so izginili, ko sem v ponudbi videla, da je vključen tudi slovenski spremljevalec. Za prvič na ladji ga bomo potrebovali, saj bo to naše prvo križarjenje in ne vemo, kako potekajo aktivnosti na ladji.

Ves moj strah je bil odveč. Že na poti v pristanišče, kjer je čakala ladja, smo imeli slovensko spremljevalko, ki je poskrbela, da nam ni bilo potrebno razmišljati o iskanju ladje, urejanju papirjev, kako poskrbeti za prtljago in podobno. Po prihodu na ladjo nam je podala vse informacije v slovenskem jeziku, tako je bilo res vse razumljivo in brezskrbno smo se predali dogajanju.

Za otroke je bilo poskrbljeno odlično in priznam, da jih skoraj nisem videla od jutra do večera. Z možem sva se malo pohecala, da bi jim morala dati samo navigacijsko napravo, da bi jima sledila, na katerem koncu ladje se nahajajo. Če se malo pošalim, srečevali smo se v glavnem pri obrokih, to pa je bilo kar velikokrat, saj se mi je na trenutke zdelo, da sem na hotelskem programu »vse vključeno«. O hrani bi sploh lahko napisala posebno poglavje. Že pred odhodom smo vplačali paket neomejenih pijač in tako nam ni bilo potrebno skrbeti, kdaj bomo žejni, saj smo imeli ves čas vse na voljo.

Sveže sadje in zelenjava, okusna in raznovrstna hrana, vse, kar si poželiš. Tudi zdrava hrana, a roko na srce, smo se je malo izogibali, saj smo želeli poskusiti vse, česar še nismo. In seveda, sobna postrežba, če bi bil kdo slučajno lačen ob dveh zjutraj. Tudi slovenska spremljevalka je bila vsak večer na voljo za naša vprašanja, kar je res lepa prednost, človek je veliko bolj brez skrbi.

Ej, mame moje, kakšno razvajanje je bilo to. Nisem vedela, da so današnje ladje tako moderne in ponujajo aktivnosti, ki jih lahko najdemo le v najboljših hotelih na kopnem. Bazeni, plezalne stene, športna igrišča, fitnes. Nakupovalne galerije, wellness, masaže, manikura, frizer … ležanje ob bazenu. Nikamor mi ni bilo treba, nikomur nisem kuhala, to je bilo razvajanje za desetko.

Za otroke je poskrbljeno z različnimi dejavnostmi, ves dan se nekaj dogaja, odbojka, košarka, ustvarjanje, plezalna stena, tenis, risanje, petje, ples, nastopi in seveda plavanje. Še najbolj aktiven otrok je proti večeru omagal. In moderna križarjenja imajo veliko najmlajših obiskovalcev, to sploh niso več križarjenja za bogate in starejše, kot je to veljalo v mojih časih.

Zdelo se mi je, kot da je na nas ves čas sijalo sonce, in da smo imeli veter v laseh, ki nam je kuštral lase.

In seveda, da ne pozabim, za vse nas, ki radi raziskujemo. Obiskali smo nekaj res lepih krajev na naši poti. Dubrovnik, Atene, Istanbul. Skoraj vsak dan smo bili v drugem mestu in nič nam ni bilo potrebno pakirati in se seliti, saj smo ponoči pluli in zjutraj prispeli v mesto, ki smo si ga čez dan ogledali. Če kdo ni želel na izlet, je ostal na ladji in užival. A mi smo uživaški raziskovalci in zato smo si ogledali Dubrovnik in Atene z vodnikom, Mikonos pa sami, saj ga dobro poznamo.

Zadnji večer se je družina dobila na palubi pri skodelicah kakava in čaja, čeprav bi otroci raje sodelovali pri družabnem učenju plesa, a z možem sva vztrajala, da je vsaj zadnji večer naš. Vsi smo se strinjali, da je bilo križarjenje odlična izbira za počitnice in organizator je dobil posebno pohvalo.

Ker nas je križarjenje tako navdušilo, gremo tudi za krompirjeve počitnice s kraljico Mediterana Costo Diademo vse od Savone, Marseilla, Barcelone, Palme de Mallorce vso do čudovitih vasic Cinque Terre, kamor si že dolgo želimo, pa si bomo dolgo vožnjo z avtobusom prihranili s spanjem na ladji. Piko na i so naši rezervaciji dodali v Palmi, saj nam podarijo vodeni izlet v slovenskem jeziku v Marseillu za vso družino.

In če me vprašate, ali bi križarjenje priporočila družinam, na veliko prikimavam. 😊

5 razlogov zakaj na Palmino skupinsko križarjenje za krompirjeve počitnice s Costa Diademo:

1. Odlična ponudba in aktivnosti za otroke
Ootroci do 18. leta na dodatnem ležišču plačajo samo pristaniške takse v višini 140 € na teden. Organiziran je Mini klub in Teen klub ter animacija za otroke od 3. leta dalje. Razdeljeni so v več skupin po starosti do 17 let, otroci spoznavajo otroke s celega sveta.

2. Vrhunska kulinarična doživetja
Polni penzion, odlična kulinarika je na voljo čez cel dan, v samopostrežni ali streženi restavraciji. Hrana je na voljo ves čas, tudi če potniki ostanejo na ladji v pristanišču ali če se vrnejo predčasno. Ves čas je na voljo tudi bazen, ležalniki, pijača. Možno je doplačilo all inclusive paketov pijač, kjer so neomejene tudi alkoholne pijače v restavracijah in barih.

3. Križarjenje je več počitnic hkrati
Uživanje in sončenje in plavanje ob bazenu ali na plažah. Raziskovanje in avanturistične počitnice. Športne dejavnosti, od fitnesa do igranja tenisa. Kulinarična razvajanja. Razvajanje v wellnessih.

Pa izhodi z ladje? V času, ko je ladja v pristanišču, lahko potniki prosto prihajajo in odhajajo z ladje, lahko grejo na organizirane izlete ali v lastni režiji, lahko pa tudi ostanejo na ladji, se kopajo, sončijo, kaj spijejo… Organizirana je tudi animacija, na voljo so razni tečaji za odrasle, teater, lokali z živo glasbo, tematski večeri in zabave. In ker Slovenci radi odkrivamo in raziskujemo, so tukaj še izleti, ki se jih lahko udeležimo organizirano ali pa raziskujemo sami.

4. Slovenski spremljevalec
Slovenski spremljevalec na začetku vkrcanja na križarko organizira sestanek, kjer poda vse potrebne informacije o križarjenju in izletih. Gostom je vsak dan na voljo za razne informacije, vodi fakultativne izlete v slovenščini, pripravi program vsak dan v slovenskem jeziku in prevede menu pri večerji v slovenščino. Na voljo je tudi skupinski prevoz z avtobusom iz Slovenije do pristanišča Savona v Italiji.

5. Zaslužite si počitnice brez stresa
Službe, ki od nas zahtevajo vse več, šole ki zahtevajo vse več, organiziranje časa, da speljemo vse načrtovano. Res je včasih vsega preveč. In vse, kar potrebujemo, da umirimo prezaposlene možgane ter se rešimo vsakdanjega stresa, je preprosto ležanje na plaži ali ob bazenu, branje knjige, uživanje v sončnih žarkih ter gurmanskih doživetjih. In čeprav smo morda avanturisti, se včasih prileže dopust, kjer nas razvajajo drugi.